Svar på innlegg
| PREMATUR | 15:12 28.11.2007 |
|---|---|
| Jeg har så utrolig dårlig samvittighet overfor babyen min som ble født 5 uker og 1 dag før tiden. Jeg var så redd for at jeg skulle føde veldig nærme jul i tillegg til det å gå over termin. Derfor begynte jeg på bringebærbladkapsler når jeg var i uke 32, i tillegg har jeg drukket 1 kopp med lakrisrotte siden uke 30. Jeg har fått høre at dette bør en ikke begynne på før en er i uke 35, da det kan fremskynde fødselen. Har ikke turt å spørre noen om dette kan være grunnen til min tidlige fødsel siden jeg skammer meg skikkelig fordi jeg begynte på disse produktene. Har det helt forferdelig med meg selv...får ikke ro i sjelen. Tenker at min herlige baby kommer til å henge etter med alt pga meg....:-( Huff... Spørsmålet mitt er egentlig: er det min skyld at babyen kom for tidlig? (vet ikke om du trenger å vite noe om dette, men...: hadde tidlig vannavgang. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg høyt blodtrykk hele perioden jeg var der?? (har ikke hatt høyt blodtrykk gjennom graviditeten)) Jeg har og gjennom svangerskapet vært ganske aktiv. Gått mye, løpt litt og flyttet endel tunge ting. Jeg har også spist mye kanel på grøt stort sett hele svangerskapet. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, har så lyst å vite om hun hadde kommet så tidlig selv om jeg ikke hadde gjort disse tingene...Hadde hun gjort det hadde jeg ikke hatt den dårlige samvittigheten.... Ble selv født 2 uker før tiden og veide 2.330. Min baby veide 2.180.... |
|
| babyprincess | |