Gullprat

Hei. Gullsmokken er i disse dager under omarbeidelse. Vi håper på forståelse og tålmodighet, og vil komme sterkere tilbake med en bedre løsning for Gullsmokken.
Vennlig hilsen Jordmor Siri
Er småspist og våkner mye om natten
14:39 29.10.2007
Hei
Har en gutt på 7 mnd som jeg fortsatt ammer men gir fast føde. Vi begynte når han var 5,5 mnd med maisgrøt. Viste ikke stor interesse den gangen og er vel ikke så veldig interessert i mat enda. (bortsett fra puppen) Jeg gir han fruktpure om morgenen kl 09, gir han pupp kl 11, så får han grøt kl 2 (spiser kun 3 toppede tsk med grøt som etterpå blir blandet med vann), og middag kl 17 (da spiser han kun et halvt glass med middag). Får pupp kl 18:30 når han legger seg. Deretter sover han til kl 23:30, får da pupp og så sovner han igjen etter 10 min. Våkner igjen kl 01, får pupp sovner igjen, og så kl 3- sovner igjen men våkner kl 06-06:30 og da vil han ikke sove lenger. Det er slitsomt å gi han fast føde fordi det er en "kamp" hver gang i og med at han lukker mer munn enn den er åpen.. så vi må lure han med musikk og underholdning fra far ;) Jeg gir han gjerne pupp, men skulle helst ha kuttet ut om natten slik at han sover bedre og jeg får litt søvn. Tenker da at han blir mer sulten om dagen.. Jeg har prøvd nattavvenning et par dager med faren men det gikk heller dårlig. Så nå trenger jeg noen gode råd angående fast føde, soving og nattamming. Jeg blir jo litt fortvilet fordi jeg er redd han ikke får i seg nok mat og sover ikke nok.

Hilsen en bekymret førstegangsmor!
Anonym
Sv: Er småspist og våkner mye om natten
13:24 1.11.2007
Hei du!!

Her er mitt råd, som fungerte VELDIG bra for oss!! Vi slutta rett og slett med nattammingen da han var 5 mnd. Helsesøster sa at nå kunne vi slutte, og livet ble SÅ mye bedre!! Det var 2 kvelder med gråt, så sov han rundt!! Han spiste jo litt mer fast føde, men prøv i hvert fall!! Lykke til!!! Og visst det ikke hjleper, ta kontakt med helsesøster!!(om du har en grei...)
olla
Sv: Er småspist og våkner mye om natten
15:33 2.11.2007
Slutt med å amme om natten og prøv å få i ham litt mer mat på dagtid,så er jeg sikker på at ting vil bli bedre.

Masse lykke til
mamma tiL en Liten og stor 1pp
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------