Eksperten vil bli besvare spørsmål i den timen som er til rådighet. Blir du medlem av GullSmokken kan du delta på alle EkspertSvar og garantert få svar!
OBS! KUN Åpent tirsdag 15 august fra 11-12!
test hjelp |
11:04 15.08.2006 |
tok en test mandag og idag tirsdag, fikk negativt resultat begge gangene.men er 3 dager over tiden.
har ingen symptomer verken på gravidtet eller mensen.på fredag var det 28 dager siden første dag i siste mens.pleier å gå 29 dager mellom.
så idag regner jeg med å være 3 dager over tiden. eneste jeg kjenner på kroppen som ikke er ellers er at brystvortene er ømme.
men ikke brystene.hvor lang tid etter den dagen mensen skulle komme kan det komme positivt resultat?kan jeg få to streker på testen i morgen?
eller senere?kan det hende at jeg ønsket så indelig at jeg var gravid at jeg har forskjøvet mensen?
samboer vil ikke prøve for til neste år,dersom jeg ikke er gravid nå.å jeg har håpet,forberdet meg,
ønsket og lengtet så lenge nå.er så skuffet,å vet jo at jeg må vente et helt år for prøvingen kan starte.
selv sier han likevel at han er klar,og at vi har vært sammen så lenge nå (5år) at vi klarer fint å ta oss av et barn.
Å det er jeg helt enig i,men hvorfor vente da?vi er klare,huset står klart,barnevogna står klar,senga står klar.
Jeg er rett og slett skikkelig skuffet og lei for at testen i mårrest også ble negativ. ikke er jeg sykelig tynn,ikke stresset mer enn ellers og ikke hard trenet hller-hvorfor kommer ikke mensen da,hvis jeg ikke er gravid? hjelp |
| ~ønskedrømmen~ |
|
[Svar på dette innlegget]
|
Sv: test hjelp |
11:24 15.08.2006 |
Ikke lett å svare på denne her. Det psykiske kan godt spille inn, så det er viktig å ha med seg dette i beregningen.
Men at brystvortene er ømme er et godt tegn, selv om ikke resten av brystet er ømt. Ellers må du nok bare vente i noen dager til og se, så vil det vise seg. Noen frustrerende dager....
Symtomer på graviditet kan komme og gå fra time til time, så det kan jo også være frustrerende.
Ellers høres det jo ut som om kanskje du og kjæresten din burde møtes på halvveien, kanskje dere kan lage barn i julen? Eller du kan jo fortelle ham at det er helt normalt at det tar inntil ett år før man blir gravid, så derfor kan dere jo fortsette uten prevensjon, men ikke råprøve, bare ha sex når dere har lyst og så blir det kanskje barn av det og kanskje det går et år? Bare litt argumenter for deg i din debatt med gubben:-)
Tvi, tvi for at du er gravid nå da! |
| Jordmor Siri |
|
|
Sv: test hjelp |
11:27 15.08.2006 |
Tuuuusen takk for svar:)hjertlig.helt på tuppa her,men håper jo så da.må vel bare bygge opp litt tålmodighet,bare så vanskelig når det gjelder dette temaet.Blir det positivt resultat vil du nok høre mer fra meg;)for da blir det nok medlemkap her. |
| ~ønskedrømmen~ |
|
|