Åpen EkspertSvar - for alle!

Eksperten vil bli besvare spørsmål i den timen som er til rådighet. Blir du medlem av GullSmokken kan du delta på alle EkspertSvar og garantert få svar!

OBS! KUN Åpent tirsdag 15 august fra 11-12!
Ang brystløft og silikon-innlegg
 11:32 15.08.2006
Jeg har hatt ett brystløft to ganger med innlegg av de minste silioninnleggene pga "hengepupper" i tidlig alder.Brystvortene har vært avskjært og ligget avskjært i ca en time hver gang så legen sier jeg får problemer med å amme. Jeg hadde kjempestore problemer fra før med amming, brystbetennelser og gule stafylokokker fra sykehuset og en brystvorte som ramlet av og 6 antibiotika-kurer på 7 mnd.
ALDRI MER!!
så nå vil jeg ikke amme, nekter å begynne engang "for å se hva som skjer" Kan jeg spørre om å få sånn tablett for ikke å sette igang melkeproduksjonen, eller er det veldig strengt?
Jeg jobber selv på sykehus og vet vi har gitt det til mødre som har mistet barnet sit, men hva med en slik grunn?
puppeguri_anonym
[Svar på dette innlegget]
Sv: Ang brystløft og silikon-innlegg
 12:20 15.08.2006
Jeg skjønner godt at du ikke er særlig motivert for å amme. Så jeg syns du skal ta dette opp med jordmoren/legen din og få med i dine papirer at du ikke skal amme denne gangen. Det er helt riktig at når brystvortene har vært helt avskåret, så blir det meget vanskelig å amme, for da har jo alle utførselsgangene blitt kappet over, og det er vanskelig å få det til å treffe akkurat riktig neste gang.
De pillene er ganske kraftige, og en del får faktisk igjen melken etter to uker når de har sluttet med dem. Persille i store mengder skal faktisk virke hemmende på produksjonen og ellers er det rett og slett å ikke stimulere brystene på noe vis. Du vil få en saftig spreng i noen dager, men så gir det seg.
Riktig lykke til videre da, bare vær bestemt, så ordner det seg nok. Det er jo din kropp!
Jordmor Siri
[Svar på dette innlegget]

---- Våre partnere ----