Åpen EkspertSvar - for alle!

Eksperten vil bli besvare spørsmål i den timen som er til rådighet. Blir du medlem av GullSmokken kan du delta på alle EkspertSvar og garantert få svar!

OBS! KUN Åpent tirsdag 15 august fra 11-12!
Å så flott! Deg liker vi! :) Ang terminberegning...
 11:22 15.08.2006
Jeg lurer så innmari på terminen min, har vært hos noen forskjellige leger pga blødninger og smerter og tidligere mistet tvilling. Jeg får så mye forskjellige terminer å forholde meg til, de varierer med flere uker.
Jeg lurer på om du blir klokere av disse opplysningene...
- Vi tok ut P-stav den 16 juli. (har ikke mens på den)
- Positiv gravi-test i urin den 30.juli.
-En rekke HcH i serum: 02.08.06 127
03.08.06 171
05.08.06 380
07.08.06 734
10.08.06 2934
I Tillegg har vi vært på ul igår den 14.08 og da så vi en fostersekk som var 3 mm.
Hadde vært så koselig å hatt en dato å forholde seg til ang termin, hva mener du?
Tusen takk for verdens beste nettside, den er vidunderlig!
Eva får aprilbaby i Trondheim!
[Svar på dette innlegget]
Sv: Å så flott! Deg liker vi! :) Ang terminberegning...
 11:25 15.08.2006
mente HcG selvfølgelig...
:)
 11:39 15.08.2006
Takk for komplimentene, det er alltid hyggelig å få:-)
Jeg liker veldig godt dette å svare på nettet, det er jo den eneste måten jeg kommer i kontakt med gravide mager på:-)
HcG kan jeg ikke så mye om, vet bare at verdiene skal doble seg sånn annenhver hver tredje dag, og det har det jo gjort hos deg, så dette er bra!
Når det gjelder termin, så blir det litt gjetning fra min side. Men det kan jo se ut som om du har hatt en ganske umiddelbar eggløsning slik at hvis man da går 14 dager tilbake i tid, til det som ville ha vært din første dag av siste mens (sånn ellers) så kommer jeg til 2. juli. Da vil du ha termin 10. april. Men da med noen dagers slingringsmånn i begge ender. Jeg håper du ble litt klokere:-)
Lykke til videre da!
Jordmor Siri
 11:41 15.08.2006
Takk for svar, 10 april er faktisk min fastsatte termin ja. Men ultralyd igår da, bille ikke den vist noe mere enn enn fostersekk? siden hjertet skulle begynt å slå etter 25 dager så skulle det vært der feks... Det er jo gått 25 dager. Derfor blir jeg så usikker på om jeg er enda en uke kortere, men det stemmer ikke med testingen positivt den 30. igjen....